Samolot myśliwski „Albatros D-III” przeszedł próby we wrześniu 1916 roku. Wypadły najwyraźniej pozytywnie, myśliwiec został skierowany do produkcji i to od razu w ilości 400 sztuk – największa ilość, jaką do tej pory wymieniono w jednym zamówieniu. Na początku 1917 roku produkcję przekazano do zakładów filialnych w Pile, zaś w wytwórni macierzystej w Berlinie opracowano lżejszą i bardziej aerodynamiczną wersję płatowca „Albatros D-V”.
Model przedstawia egzemplarz użytkowany w sierpniu 1918 roku przez (naówczas) oberleutnanta Stefana Steca. Samolot pochodził z licencyjnej austro-węgierskiej produkcji. Na kadłubie widoczne jest godło osobiste lotnika, który później latał w lotnictwie polskim podczas m. in. wojny polsko-bolszewickiej.
Jeszcze pozostając w służbie austro-węgierskiej S. Stec używał również jako godła biało-czerwonej szachownicy, która 1 grudniua 1918 roku została przyjęta jako znak rozpoznawczy lotnictwa polskiego.
Stefan Stec zginął w wypadku 11 maja 1921. Na swoim koncie ma łącznie 5 pewnych zestrzelonych samolotów, co według kryteriów Ententy dawało mu tytuł asa myśliwskiego.
Model w całości wykonany z kartonu w skali 1:72 na podstawie opracowania Fabrizio Prudenziati http://www.zioprudenzio.it/Fka_Alba3.html